Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSandmann, Lorilee R.; Williams, Julie E.; Abrams, Eleanor D.
TitelHigher Education Community Engagement and Accreditation: Activating Engagement through Innovative Accreditation Strategies
QuelleIn: Planning for Higher Education, 37 (2009) 3, S.15-26 (12 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-0983
SchlagwörterHigher Education; Accreditation (Institutions); Accountability; Standards; Innovation; Community Involvement
AbstractConvergence is occurring between external demands placed on U.S. higher education institutions, such as those from state and federal governments for greater accountability, and calls for higher education's recommitment to public purposes. One important example of this convergence is the redesign of accreditation processes and standards. Because of this redesign, accreditation--traditionally an academic and administrative activity--now has the potential to elevate and advance an institution's commitment to greater community engagement, a more contemporary, innovative institutional priority. (As Provided).
AnmerkungenSociety for College and University Planning. 339 East Liberty Street Suite 300, Ann Arbor, MI 48104. Tel: 734-998-7832; Fax: 734-998-6532; e-mail: info@scup.org; Web site: http://www.scup.org/PHE
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Planning for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)