Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGasman, Marybeth; Anderson-Thompkins, Sibby
TitelA Renaissance on the Eastside: Motivating Inner-City Youth through Art.
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 8 (2003) 4, S.429-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
SchlagwörterAfter School Programs; Art Education; Community Programs; Early Adolescents; Inner City; Resilience (Personality); Student Empowerment; Student Motivation; Visual Arts
AbstractExamined the life histories of early adolescent participants in Artists in the Making, a program designed to motivate inner city youth through participation in visual arts classes. Student interviews indicated that, despite participant diversity, there were several common themes, including self-discovery, problem solving skills, opportunities for positive risk taking, and mastery of artistic skills. Proposed that community-based youth programs can help children develop resilience. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: