Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHardre, Patricia L.; Reeve, Johnmarshall
TitelA Motivational Model of Rural Students' Intentions To Persist In, versus Drop Out Of, High School.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 95 (2003) 2, S.347-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Persistence; Dropout Research; High School Students; High Schools; Models; Predictor Variables; Rural Schools; School Holding Power; Self Determination; Student Attitudes; Student Motivation
AbstractUsing self-determination theory, the authors tested a motivational model to explain the conditions under which rural students formulate their intentions to persist in, versus drop out of, high school. Analyses showed that the provision of autonomy support within classrooms predicted students' self-determined motivation and perceived competence. These motivational resources, in turn, predicted students' intentions to persist, versus drop out. (Contains 66 references, 3 tables, and 2 figures.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: