Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inD'Amico, Joseph J.
TitelA Closer Look at the Minority Achievement Gap.
QuelleIn: ERS Spectrum, 19 (2001) 2, S.4-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-7874
SchlagwörterAdministrator Responsibility; Black Students; Educational Environment; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Individualized Instruction; Minority Groups; Poverty; Program Design; Racial Factors; School Organization; Small Classes; Social Influences; Social Promotion; Student Evaluation; Teacher Expectations of Students; Teacher Qualifications; Track System (Education); Underachievement; White Students
AbstractResearch shows that the minority/white achievement gap is real and is having devastating effects on youth and society. However, school leaders can influence certain educational causes and correlates (like teacher qualifications and expectations). Programs must be individualized, and narrowing the achievement gap should become a national priority. (Contains 82 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ERS Spectrum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: