Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuller, Ulrich; Overton, Willis F.
TitelHow to Grow a Baby: A Reevaluation of Image-Schema and Piagetian Action Approaches to Representation.
QuelleIn: Human Development, 41 (1998) 2, S.71-111Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-716X
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Concept Formation; Developmental Psychology; Individual Development; Memory; Object Permanence; Piagetian Theory; Theories
AbstractExamines development of representational thought from the perspective of Jean Mandler's image-schema theory and an action-theoretical approach derived from Piaget's theory. Concludes that empirical findings fail to support hypotheses of early onset, and that representational development is more adequately interpreted within the context of an action-theoretical approach. Examines the role of divergent meta-theoretical assumptions in understanding mental representation development. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Human Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: