Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlowers, Jim; Osborne, Edward W.
TitelThe Problem Solving and Subject Matter Approaches to Teaching Vocational Agriculture: Effects on Student Achievement and Retention.
QuelleIn: Journal of the American Association of Teacher Educators in Agriculture, 29 (1988) 1, S.20-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Agricultural Education; Problem Solving; Retention (Psychology); Secondary Education; Teaching Methods; Vocational Education
AbstractThe problem-solving approach was used with 68 vocational agriculture high school students, and the subject matter approach with 61 students. Tests of problem-area achievement and retention revealed that the problem-solving approach was neither more nor less effective than the subject-matter approach. (JOW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: