Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Furong; Feng, Shiting; Li, Jie
TitelHow Does Future Focus Promote Study Engagement? A Moderated Mediation Model of Self-Esteem and Dispositional Awe
QuelleIn: Psychology in the Schools, 58 (2021) 1, S.203-216 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zhang, Furong)
ORCID (Feng, Shiting)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
DOI10.1002/pits.22439
SchlagwörterLearner Engagement; Study; Student Characteristics; College Students; Self Esteem; Personality Traits; Academic Achievement; Correlation; Foreign Countries; Attention; China
AbstractSufficient engagement in studying promotes students' academic performance and ability to compete in the job market. In this study, we explore the role of future focus and dispositional awe in stimulating college students' study engagement. To examine our hypotheses, we conducted a questionnaire survey with 237 students from a national college in China. The results indicate that future focus is positively related to study engagement and that self-esteem mediates this relationship. Moreover, the mediating effect of self-esteem is moderated by dispositional awe such that the mediation relationship is weaker when the level of awe is higher. Implications and directions for future research are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: