Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Christopher J.
TitelA Constructively Aligned First-Year Laboratory Course
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 97 (2020) 7, S.1863- (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Adams, Christopher J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterUndergraduate Students; Chemistry; Science Instruction; Universities; Laboratory Experiments; Alignment (Education); Computer Assisted Testing; Formative Evaluation; Feedback (Response); Dialogs (Language); Learner Engagement; Skill Development; Foreign Countries; Introductory Courses; United Kingdom (Bristol)
AbstractThe first-year undergraduate laboratory course in chemistry at the University of Bristol has been changed in an attempt to have students focus on learning practical skills, rather than on their experimental results. Analysis revealed a misalignment between the stated aims of the course--developing basic practical skills and developing laboratory awareness--and its assessment, which awarded marks for online quizzes and experimental outcomes. Redesigning the course to allow a great deal of formative assessment, dialogic feedback, and the assessment of actual practical skills has produced good levels of learning, engagement, and student satisfaction. (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc. and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: