Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthanases, Steven Z.; Sanchez, Sergio L.
Titel'A "Caesar" for Our Time': Toward Empathy and Perspective-Taking in New Teachers' Drama Practices in Diverse Classrooms
QuelleIn: Research in Drama Education, 25 (2020) 2, S.236-255 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Athanases, Steven Z.)
ORCID (Sanchez, Sergio L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2020.1730170
SchlagwörterDrama; Dramatics; Empathy; Perspective Taking; Beginning Teachers; Teaching Methods; Elementary Secondary Education; Partnerships in Education; Instructional Design; California
AbstractWithin a partnership between a California university and Globe Education (Shakespeare's Globe, London), this study features early-career teachers working to infuse Shakespeare and drama in diverse K-12 classes. Teachers needed links between a five-day immersive London course and new jobs in diverse California schools. A three-day university Institute a year later provided a "structural bridge," featuring unit designs and drama activities for "Julius Caesar." Empathy and perspective-taking provided a "conceptual/thematic bridge," making text and activities timely for democratic, equitable societies. Adaptive teaching provided a "pedagogical bridge," guiding teachers to make partnership practices meaningful. Two first-year teacher cases illustrate challenges and possibilities. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: