Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWestmont, V. Camille; Hood, Amelia; Penn, Timothy; Mankel, Magda; Taylor, Madhyatu
TitelMeeting Expectations?: Assessing the Gap between Administrative Intention and Visitor Experience at a University Art Gallery
QuelleIn: Journal of Museum Education, 45 (2020) 1, S.91-98 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Westmont, V. Camille)
ORCID (Penn, Timothy)
ORCID (Taylor, Madhyatu)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
DOI10.1080/10598650.2019.1704553
SchlagwörterArt; Museums; Universities; Ethnography; Administrator Attitudes; Educational Objectives; Participant Observation; Maryland
AbstractThe University of Maryland's Stamp Art Gallery provides students and University visitors with an opportunity to experience contemporary art in an accessible location; however, ethnographic research indicates that the goals of the gallery's administrators do not always align with the experiences of visitors. Findings show that the gallery administrators' goals related to education and conversations about contemporary art were misaligned with visitor experiences, which were characterized by feelings of confusion. Researchers used interviews and participant observation to understand the motivations and perceptions of each group in order to suggest ways to bridge the divide. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: