Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZembylas, Michalinos
TitelThe Affective Grounding of Post-Truth: Pedagogical Risks and Transformative Possibilities in Countering Post-Truth Claims
QuelleIn: Pedagogy, Culture and Society, 28 (2020) 1, S.77-92 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zembylas, Michalinos)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1468-1366
DOI10.1080/14681366.2019.1598476
SchlagwörterPolitics; Psychological Patterns; Ethics; Role of Education; Theories; Risk
AbstractThe aim of this paper is to map a line of theorizing affect and its entanglement with post-truth, and use this theorization to think about what it could mean for the role of educators--that is, what can be done in education to respond critically to the affective infrastructures of post-truth politics? This question arises at a historical juncture of widespread views that post-truth politics create an urgency for reframing post-truth experiences as "productive" pedagogical engagements. The paper draws on affect theory to show how the affective grounding of post-truth claims works to govern our subjectivities and "how" emotions matter in constructing certain truths that reproduce social and political evils such as racism, sexism and xenophobia. The analysis shows how this nuanced understanding of affect, governmentality and post-truth can be helpful in educational settings to respond critically to post-truth politics, while paying attention to risks emerging from moralization or indoctrination. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Pedagogy, Culture and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: