Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKulkarni, Saili S.; Stacy, Jen; Kertyzia, Heather
TitelA Collaborative Self-Study: Advocating for Democratic Principles and Culturally Responsive Pedagogy in Teacher Education
QuelleIn: Educational Forum, 84 (2020) 1, S.4-17 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kulkarni, Saili S.)
ORCID (Stacy, Jen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
DOI10.1080/00131725.2020.1679932
SchlagwörterTeacher Educators; Culturally Relevant Education; Teacher Education; Hispanic American Students; Neoliberalism; Teacher Role; Public Officials; Elections; Self Evaluation (Individuals); Public Education; Critical Theory; Students with Disabilities; Race; Special Education; Preservice Teachers; Democracy; Equal Education; Politics of Education; Teacher Collaboration; California
AbstractThis paper presents a collaborative self-study of three teacher educators and how they understood, practiced, and promoted democratic education in response to the divisive rhetoric of 2015-2016 at a Hispanic-Serving Institution (HSI) in Southern California. The prevalence of neoliberal ideologies throughout the 2016 election season challenged our understandings of democratic education. Therefore, we explore how teacher educators promote democratic education and pedagogy during times of political uncertainty. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: