Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSperry, Douglas E.; Sperry, Linda L.; Miller, Peggy J.
TitelReexamining the Verbal Environments of Children from Different Socioeconomic Backgrounds
QuelleIn: Child Development, 90 (2019) 4, S.1303-1318 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sperry, Douglas E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/cdev.13072
SchlagwörterSocioeconomic Status; Vocabulary Development; Infants; Toddlers; Young Children; Low Income; North Americans; Poverty; Middle Class; Comparative Analysis; Ethnography; Longitudinal Studies; Family Environment; Family Relationship; Definitions; Verbal Communication; Language Acquisition
AbstractAmid growing controversy about the oft-cited "30-million-word gap," this investigation uses language data from five American communities across the socioeconomic spectrum to test, for the first time, Hart and Risley's (1995) claim that poor children hear 30 million fewer words than their middle-class counterparts during the early years of life. The five studies combined ethnographic fieldwork with longitudinal home observations of 42 children (18-48 months) interacting with family members in everyday life contexts. Results do not support Hart and Risley's claim, reveal substantial variation in vocabulary environments within each socioeconomic stratum, and suggest that definitions of verbal environments that exclude multiple caregivers and bystander talk disproportionately underestimate the number of words to which low-income children are exposed. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: