Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStambach, Amy
TitelFood, Aid, and Education in East Africa: Repackaging the Conversation
QuelleIn: Cambridge Journal of Education, 46 (2016) 2, S.247-262 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-764X
DOI10.1080/0305764X.2015.1102866
SchlagwörterForeign Countries; Food; Higher Education; Colleges; Hunger; Dining Facilities; Ethnography; Gardening; Student Attitudes; International Programs; Agricultural Occupations; Elementary Schools; Secondary Schools; Kenya; Rwanda; Tanzania
AbstractThis paper examines students' food perspectives in three rapidly diversifying contemporary contexts: a university setting in Kigali, Rwanda where students help to prepare Chinese dumplings; a school garden and canteen in Nairobi, Kenya where students jostle for bowls of beans and rice; and a fast-food restaurant in Dar es Salaam, Tanzania, where wealthy students sometimes eat. In interpreting these settings, the paper contrasts students' food perspectives with the work conducted in these countries by the United Nations World Food Program. The work draws on a theoretical literature on food as symbolising social relations to argue that the WFP might deal with food more complexly in these countries by building and expanding on students' already astute and complex food perspectives. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cambridge Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: