Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJank, Werner
TitelDidaktik, Bildung, Content: On the Writings of Frede v. Nielsen
QuelleIn: Philosophy of Music Education Review, 22 (2014) 2, S.113-131 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-5734
DOI10.2979/philmusieducrevi.22.2.113
SchlagwörterMusic Education; Educational Philosophy; Role; Educational History; Teaching Methods; Course Content
AbstractThis paper is an evaluation of a selection of writings by Frede V. Nielsen and their significance for the philosophy of music education. The terms "Didaktik" and "Bildung," which played a central role in Nielsen's writings, will be introduced, situated within the historical context of classic theories of "Bildung" (Schleiermacher, von Humboldt, and others.), expounded upon from the perspective of the philosophy of music education and related to Nielsen's central question of criteria-driven selection of content. I shall also make reference to Nielsen's position on a number of questions of musical "Didaktik." (As Provided).
AnmerkungenIndiana University Press. 601 North Morton Street, Bloomington, IN 47404. Tel: 800-842-6796; Tel: 812-855-8817; Fax: 812-855-7931; e-mail: iuporder@indiana.edu; Web site: http://www.iupress.indiana.edu/catalog/index.php?cPath=519_701
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophy of Music Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: