Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHershbein, Brad J.; Kearney, Melissa S.; Pardue, Luke W.
InstitutionW.E. Upjohn Institute for Employment Research
TitelCollege Attainment, Income Inequality, and Economic Security: A Simulation Exercise. Upjohn Institute Working Paper 20-319
Quelle(2020), (42 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSimulation; Income; Economic Status; Educational Attainment; Associate Degrees; Bachelors Degrees; Low Income Groups; Poverty; Wages; Outcomes of Education; Adults; High School Graduates; Gender Differences; College Graduates; Young Adults; Current Population Survey
AbstractWe conduct an empirical simulation exercise that gauges the plausible impact of increased rates of college attainment on a variety of measures of income inequality and economic insecurity. Using two different methodological approaches--a distributional approach and a causal parameter approach--we find that increased rates of bachelor's and associate degree attainment would meaningfully increase economic security for lower-income individuals, reduce poverty and near-poverty, and shrink gaps between the 90th and lower percentiles of the earnings distribution. However, increases in college attainment would not significantly reduce inequality at the very top of the distribution. [This paper was prepared for the 2020 ASSA session, "The Race between Education and Technology Revisited." For the Policy Brief, see ED603920.] (As Provided).
AnmerkungenW. E. Upjohn Institute for Employment Research. 300 South Westnedge Avenue, Kalamazoo, MI 49007-4686. Tel: 888-227-8569; Tel: 269-343-4330; Fax: 269-343-7310; Web site: http://research.upjohn.org/upjohn_publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: