Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJauregi, Kristi; Melchor-Couto, Sabela
TitelThe TeCoLa Project: Pedagogical Differentiation through Telecollaboration and Gaming for Intercultural and Content Integrated Language Teaching
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Games; Second Language Learning; Telecommunications; Multicultural Education; Technology Uses in Education; Teacher Education; Foreign Countries; Cooperative Learning; Educational Cooperation; International Programs; Secondary School Teachers; Teacher Surveys; Likert Scales; Focus Groups; Semi Structured Interviews; Belgium; France; Germany; Netherlands; Spain; United Kingdom
AbstractThe Erasmus+ TeCoLa project (2016-2019) aims to develop and test innovative gamified telecollaboration approaches for secondary schools that address issues of learning diversity in intercultural and Content Integrated Language Learning (CLIL) and teaching. Authentic task-based transnational interactions among peers from different socio-cultural, educational and language backgrounds are at the very heart of the learning process, using telecollaboration as a way to communicate and collaborate. In this paper we will shortly describe the project's foci and will elaborate on the teacher training programme that has been designed on the basis of the teachers' needs and on a sound conceptualisation of telecollaboration tasks that are useful, enjoyable, and meaningful. [For the complete volume, see ED578177.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: