Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzales, Patrick; Kelly, Dana
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelFinancial Literacy of 15-Year-Olds: Results from PISA 2012. Data Point. NCES 2014-102
Quelle(2014), (3 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Money Management; Foreign Countries; Adolescents; Knowledge Level; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Scores; Cultural Differences; International Programs; Student Evaluation; Academic Achievement; Consumer Education; Student Surveys; Classification; Asia; New Zealand; South America; United States; Program for International Student Assessment
AbstractThis Data Point uses data from the 2012 administration of the Program for International Student Assessment (PISA) financial literacy assessment. PISA is an international assessment that measures 15-year-old students' reading, mathematics, and science literacy and, in 2012, general problem solving and financial literacy. PISA is coordinated by the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), an intergovernmental organization of industrialized countries. The PISA financial literacy assessment assessed students' knowledge and understanding of fundamental elements of the financial world, including financial concepts, products, and risks, as well as their ability to apply what they know to real-life situations involving financial issues and decisions. [For related data tables, go to: http://nces.ed.gov/surveys/pisa/pisa2012/pisa2012highlights_12.asp.] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: