Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBritish Columbia Teachers' Federation (BCTF) (Canada)
TitelA Brief to the Budget 2010 Consultation Select Standing Committee on Finance and Government Services from the British Columbia Teachers' Federation
Quelle(2009), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Foreign Countries; Poverty; Educational Improvement; Budgets; Government Role; Financial Support; Public Schools; Decision Making; Educational Change; Costs; School Districts; Resource Allocation; Canada
AbstractProtecting and improving education should be a top priority for the BC government. Unfortunately, much of this last decade has seen conditions in BC schools worsen, rather than improve. Recent government decisions have just added to existing shortfalls in funding for schools. Unless the BC government reverses direction, projections are for conditions to deteriorate further. BCTF staff urge significant changes in the funding of education in BC and offer four recommendations for these changes. They include: (1) Increase funding to reflect real increases in costs; (2) Maintain stability--keep promises made to school districts about funding; (3) Fully fund new requirements and new initiatives; and (4) Eradicate child poverty. In addition, they repeat their previous call for the government to take action to eliminate child poverty. "Education program funding: A comparison of the September 2009 Budget Update to the February 2009 budget estimates" is attached. (ERIC).
AnmerkungenBritish Columbia Teachers' Federation. 100-550 West 6th Avenue, Vancouver, BC V5Z 4P2, Canada. Tel: 800-663-9163; Tel: 604-871-2283; Web site: http://www.bctf.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: