Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStuart, Lindsey; Hahnel, Carrie
InstitutionEducation Trust-West
TitelA Report Card on District Achievement: How Low-Income, African-American, and Latino Students Fare in California School Districts. K-12 Policy
Quelle(2011), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Elementary Secondary Education; Academic Achievement; School Districts; Low Income Groups; African American Students; Hispanic American Students; Educational Policy; Poverty; Achievement Gains; Achievement Gap; College Preparation; White Students; At Risk Students; California
AbstractIn this report, The Education Trust-West grades the 146 largest unified school districts in California on four key indicators of student performance to see how well they are serving their African-American, Latino, and low-income students. While most districts in California earn Cs and Ds on these indicators, some districts prove that more is possible. The grades and rankings in this report surface examples of higher-poverty districts that are achieving strong results, recording rapid gains in achievement, preventing large gaps from separating student subgroups, and preparing students for college eligibility. These districts and their results are cause for hope and can provide lessons for local, district, and state education leaders. Appended are: (1) Methodology; and (2) Report Cards for All Districts. (Contains 8 tables, 6 figures and 9 notes.) (As Provided).
AnmerkungenEducation Trust-West. 1814 Franklin Street Suite 220, Oakland, CA 94612. Tel: 510-465-6444; Fax: 510-465-0859; Web site: http://www.edtrust.org/west
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: