Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerry, Rita
TitelAssessment for learning.
QuelleHong Kong: Hong Kong Univ. Pr. (2008), VIII, 209 S.Verfügbarkeit 
ReiheHong Kong teacher education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN962-209-957-2; 978-962-209-957-9
SchlagwörterFallstudie; Schule; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Feedback; Lernen; Differenzierung; Unterricht; Berichterstattung; Konzeption; Dokumentation; Hongkong
AbstractAssessment is an important part of effective teaching and learning. It allows achievements to be recognized and helps both teachers and learners to reflect on and review their performance and progress. While assessment has long been an end-of-learning activity to measure what learners can do, the outcome-oriented approach does not always foster learning motivation effectively. A new perspective now encourages ongoing appraisal in the classroom to improve learning. This book reflects current thinking of assessment with a stated focus on assessment for learning (AfL). It informs teachers about the latest developments and provides teachers with important tools for integrating assessment in the classroom. The discussions on assessment theories are in-depth and the examples used for illustrating the concepts are plentiful. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: