Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoulter, Maura; Kealey, Fintina; Langan, Sarah Louise; McGarvey, John; Padden, Serena
TitelSeeing is believing: primary generalist pre-service teachers' observations of physical education lessons in Ireland and Switzerland.
Gefälligkeitsübersetzung: Man glaubt, was man sieht: die Beobachtung von Sportunterrichtsstunden in Irland und der Schweiz durch Studenten für das allgemeine Lehramt an Grundschulen.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 1, S. 159-178Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19839412
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Verhaltensanalyse; Grundschule; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Feedback; Lernprozess; Wissenserwerb; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsorganisation; Fachdidaktik; Inklusion; Sportpädagogik; Sportunterricht; Student; Irland; Schweiz
AbstractPrimary generalist pre-service teachers (PSTs) rarely have the opportunity to observe teachers teaching authentic physical education (PE) lessons let alone reflect with the teachers, their lecturer or their peers following the lesson. Observation of, and reflection on, quality lessons can have a powerful influence on shaping the PSTs' soon-to-be-teachers professional identities and can also help them to develop reflective and critical thinking skills. A qualitative framework utilising critical incidents, described as 'events identified by student teachers as significant in making progress toward becoming a better teacher' guided the PSTs' observations in this study. One primary PE initial teacher educator and four PSTs, from Ireland, participated in the study and data comprised of a planning discussion, 40 critical incident observations of 10 lessons in two European countries and two reflective discussions. Each set of observations was followed by a group discussion to provide opportunities for reflection-on-action. Examination of the data showed that PSTs extended their understanding of professional practice in: (a) questioning and demonstrating; (b) inclusion; (c) organisation and management; and (d) feedback and were surprised that practice in both countries was more similar than different. Critical incidents were a useful method of focusing reflections for the PSTs and the opportunity to engage in the process of observing, and reflecting on, quality lessons impacted the PSTs' perceptions towards becoming better teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: