Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGil-Arias, Alexander; Claver, Fernando; Práxedes, Alba; Villar, Fernando del; Harvey, Stephen
TitelAutonomy support, motivational climate, enjoyment and perceived competence in physical education.
Impact of a hybrid teaching games for understanding/sport education unit.
Gefälligkeitsübersetzung: Autonomieunterstützung, motivationales Klima, Freude und wahrgenommene Kompetenz im Sportunterricht. Der Einfluss einer gemischten Einheit aus Teaching Games for Unterstanding und Sport Education.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 1, S. 36-53Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18816997
SchlagwörterKompetenz; Vergleichsuntersuchung; Freude; Selbstständigkeit; Lehrerverhalten; Lernbedingungen; Lernmotivation; Gruppenarbeit; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Unterrichtsreihe; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität
AbstractThe purpose of the study was to investigate the impact of a hybrid teaching games for understanding (TGfU) and sport education (SE) physical education unit on autonomy support, perceived motivational climate, enjoyment and perceived competence, in comparison to a unit delivered via a traditional direct instruction model. A crossover design was utilized. Participants were 55 students divided into two groups. One group experienced a hybrid TGfU/SE unit first, followed by a unit of direct instruction. A second group experienced the units in the opposite order. The hybrid unit was designed according to the characteristics of SE (e.g. formal competition, seasons, team identity, roles, etc.) and learning tasks were designed to integrate the pedagogical principles of TGfU. Dependent variables were measured using validated questionnaires. Results showed that regardless of the order of intervention, students in the two groups reported significantly higher mean scores in interest in athletes' input, praise for autonomous behavior, perceived competence, and enjoyment when they were taught using the hybrid TGfU/SE unit. The results demonstrate some initial evidence that a teacher's employment of a hybrid TGfU/SE unit can encourage students to assume responsibilities and make independent decisions, which leads to them reporting greater enjoyment and perceived competence when compared to physical education lessons delivered via a traditional direct instruction model. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: