Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallace, Laura; Buchan, Duncan; Sculthorpe, Nicholas
TitelA comparison of activity levels of girls in single-gender and mixed-gender physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Vergleich der Aktivitätsniveaus von Mädchen im geschlechtsspezifischen und koedukativen Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 1, S. 231-240Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19849456
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Freude; Getrenntgeschlechtliche Erziehung; Koedukation; Engagement; Basketball; Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Sportunterricht; Mädchen; Großbritannien
AbstractThis study examined whether single-gender or mixed-gender PE lessons were more conducive to increasing the physical activity levels of girls. One hundred and twenty girls (12-15 years) wore a wGT3x+ActiGraph accelerometer while participating in basketball games. Time spent in low (LPA), moderate (MPA), vigorous (VPA), and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) were compared between a single-gender and mixed-gender PE lesson. Perceived effort and enjoyment of each lesson were also captured using a three-point scale following the intervention. Girls were found to spend significantly more time in MVPA (p = 0.01) and VPA (p = 0.006) in the single-gender environment. Furthermore, girls spent significantly less time in LPA (p = 0.014). Although girls believed that their effort did not alter with the addition of boys, they did show a preference for taking part in a single-gender environment. Results of this study suggest that segregating PE classes for game-based activities could lead girls to achieve greater health benefits through a higher level of activity. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: