Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKreeft Peyton, Joy (Hrsg.); Young-Scholten, Martha (Hrsg.)
TitelTeaching adult immigrants with limited formal education.
Theory, research and practice.
QuelleBristol: Multilingual Matters (2020), xv, 191 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 145-167; Illustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-78892-689-7; 978-1-78892-689-0
SchlagwörterMethode; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Schreib- und Lesefähigkeit; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Aufsatzsammlung; Erwachsenenbildner; Flüchtling
AbstractAdult migrants who received little or no formal education in their home countries face a unique set of challenges when attempting to learn the languages of their new countries. Few adult migrants with limited or no literacy in their native languages successfully attain higher levels of literacy in their additional languages, even if they attain high levels of oral proficiency. This book, the result of a European- and United States-wide collaborative research project, aims to assist teachers working with adult migrants to address this attainment gap and help students reach the highest possible levels of literacy in their new languages. The chapters provide the latest research-informed evidence on the acquisition of linguistic competence and the development of reading in a new language by adults. The book concludes with a chapter that addresses the challenges and opportunities faced by this group of learners and their teachers, with specific instructional strategies that can be used. The book will be an invaluable resource for teachers, tutors and training providers, as well as volunteers, who work with adult migrants. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: