Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrille, Claudia; Salge, Benjamin; Wuttke, Eveline; Seifried, Jürgen
TitelEvaluation of a training programme to improve the professional error competence of prospective teachers.
QuelleAus: Wuttke, Evenline (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.): Professional error competence of preservice teachers. Evaluation and support. Cham: Springer (2017) S. 75-97
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheSpringerbriefs in education
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-52647-8; 978-3-319-52649-2
DOI10.1007/978-3-319-52649-2_5
SchlagwörterEvaluation; Kompetenzerwerb; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Fehler; Fehleranalyse; Fehlerbewertung; Trainingsprogramm; Intervention; Kompetenzentwicklung
AbstractTeachers need professional error competence (PEC) to support students' learning from errors. However, recent findings show that teacher students and teachers at the beginning of their career show a rather low level of PEC, while it is significantly higher for experienced teachers. Therefore it is assumed that PEC can be developed in learning processes and a training programme was developed to foster it. Against this background, we evaluate the training programme's efficacy using measures that cover different aspects of typical evaluation indicators as well as important parts of (prospective) teachers' PEC. While first trainings did not support the competence development of the participants, results show that training is successful if there is sufficient training time and content knowledge and pedagogical content knowledge are offered in an integrated way (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)