Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTambaum, Tiina
TitelFocussing on tutoring skills instead of learners' disadvantages in teenaged tutors' training for intergenerational learning programmes.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 10 (2019) 3, S. 261-274Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:18094
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-180948
SchlagwörterKompetenzerwerb; Generationenbeziehung; Medienkompetenz; Lernen; Wissenstransfer; E-Learning; Erwachsenenbildung; Geragogik; Alter Mensch; Junger Erwachsener; Tutor
AbstractIn the twenty-first century non-professional tutors, including teenagers, have an important role to play in the development of contemporary skills among the older population. Scholars in the field of older-age learning share a common belief that agespecific knowledge should be introduced and implemented when instructing older people. At the same time, psychologists warn that only perceived similarities between members of an in-group and out-group can reduce the age stereotypes they may hold. Therefore, focussing on age-specific knowledge in preparing teenaged tutors for instructing older individuals in the acquisition of e-skills would not support age-stereotype dilution in intergenerational programmes. An alternative idea is introduced by analysing the connections between geragogical principles and the nature of scaffolding assistance. It is proposed to focus on tutors' scaffolding skills instead of older learners' peculiarities when preparing teenaged tutors. The theoretically grounded idea will need to be validated by future empirical studies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: