Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKitchen, Hannah; Maghnouj, Soumaya; Li, Richard Ruochen; Bethell, George; Fordham, Elizabeth; Fitzpatrick, Manuela
TitelNorth Macedonia.
QuelleParis: OECD (2019), 264 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of evaluation and assessment in education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISBN978-92-64-36616-9; 978-92-64-84412-4
DOI10.1787/079fe34c-en
SchlagwörterBildung; Kompetenz; Evaluation; Selbstevaluation; Urteil; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulsystem; Sekundarstufe I; Lehrer; Schüler; Schülerbeurteilung; Schülerleistung; Feedback; Curriculum; Lesekompetenz; Steuerung; Ausgaben; Finanzierung; Professionalisierung; Bericht; Leistungsmessung; Rechenschaftslegung; PISA (Programme for International Student Assessment); Nordmazedonien
AbstractHow can assessment and evaluation policies work together more effectively to improve student outcomes in primary and secondary schools? The country reports in this series analyse major issues facing evaluation and assessment policy to identify improvements that can be made to enhance the quality, equity and efficiency of school education. The Republic of North Macedonia has made remarkable progress in expanding access to education and strengthening institutional capacity. Yet, the majority of young Macedonians leave school without mastering the basic competencies for life and work and students' background continues to influence performance. This review, developed in cooperation with UNICEF, provides North Macedonia with recommendations to help strengthen its evaluation and assessment system, by moving towards a system where assessment provides students with helpful feedback to improve learning. It will be of interest to North Macedonia, as well as other countries looking to make more effective use of their evaluation and assessment system to improve quality and equity, and result in better outcomes for all students. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: