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Sonst. PersonenMünzberg, Bettina (Hrsg.); Konietzko, Sebastian (Hrsg.); Goudis, Julia (Hrsg.); Mester, Jutta (Hrsg.)
TitelContemporary research topics in arts education.
German-dutch perspectives.
QuelleEssen: Rat für Kulturelle Bildung e.V. (2019), 127 S.
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BeigabenAbbildungen; Anhang; Literaturangaben; Tabellen; Illustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-9820173-7-2
SchlagwörterKompetenz; Erhebungsinstrument; Forschung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Kreativität; Urteilsfähigkeit; Kind; Grundschule; Feedback; Sprachförderung; Kunstunterricht; Musische Erziehung; Mathematikunterricht; Musikunterricht; Internationale Zusammenarbeit; Tanz; Theater; Kulturelle Bildung; Tagungsbericht; Wirkung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Jugendlicher; Online; Forschungsprojekt; Deutschland; Niederlande
AbstractResearch on arts education and the corresponding international scientific exchange are still underrepresented fields. To reduce both failings is an important aim of the Council for Arts Education [Rat für Kulturelle Bildung e.V.], which is promoted by seven German foundations (Bertelsmann Stiftung, Deutsche Bank Stiftung, Karl Schlecht Stiftung, PwC Stiftung, Robert Bosch Stiftung, Stiftung Mercator, Stiftung Nantesbuch). With this in mind, the German-Dutch Colloquium on research into the impacts of arts education, which was held from 6 April to 7 April 2017 in Amsterdam, was a perfect opportunity to support the bilateral scientific exchange on research results, ideas and pursuing questions which concern researchers in both neighbouring countries in the field of arts education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
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