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Autor/inBenner, Dietrich
TitelÜber die eigenlogische Normativität der Erziehung und ihre Bezüge zu anderen Normativitätsansprüchen.
Paralleltitel: A concept of a self-logical normativity of education and their relations to other normativity claims.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 3, S. 317-332Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0507-7230
SchlagwörterBildungstheorie; Erziehung; Pädagogik; Bildungsprozess; Pädagogisches Denken; Pädagogisches Handeln; Film; Kind; Beratung; Unterricht; Orientierung; Therapie; Norm; Intervention; Erwachsener
AbstractThe essay develops the concept of a self-logical normativity of education. It identifies pedagogical action as a transformational practice with its own forms of action and causality. The theoretical and practical significance of this concept is finally explained in the film "Elternschule" by distinguishing between pedagogical and therapeutical action and practice. (DIPF/Orig.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
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