Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSeven questions about apprenticeships.
Answers from international experience.
QuelleParis: OECD (2018), 137 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of vocational education and training
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-30647-9
DOI10.1787/9789264306486-en
SchlagwörterBildung; Kompetenzerwerb; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Schule; Übergang; Abschlussprüfung; Praktisches Lernen; Ausgaben; Vergütung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Berufliche Integration; Berufliche Kompetenz; Ausbildungsdauer; Berufsberatung; Betriebliche Berufsausbildung; Finanzielle Beihilfe; Internationaler Vergleich; Materieller Anreiz; Betrieb; Auszubildender; Benachteiligter Jugendlicher; PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies); OECD-Staaten
AbstractAfter a period of relative neglect in many countries, apprenticeships and other forms of work-based learning are experiencing a revival. Their effectiveness in easing school-to-work transitions and serving the economy is increasingly recognised. However, engaging individuals, employers, social partners and education and training systems in such learning remains a significant challenge. In light of this, this book draws out policy messages on how to design and implement high-quality apprenticeships, using material from the OECD project Work-based Learning in Vocational Education and Training. It presents answers to seven questions commonly asked by governments and practitioners seeking to either introduce or reform apprenticeship systems for young people and/or older workers. Can apprenticeships provide a useful contribution in every country? Should employers receive financial incentives for providing apprenticeships? What is the right wage for apprentices, and how long should an apprenticeship last? How can we ensure a good learning experience at work? How can apprenticeships be made to work for youth at risk? And how to attract potential apprentices? The study establishes principles of effective practice by building on new analytical work and examples of effective practice from around the world. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: