Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDann, Ruth
TitelDeveloping feedback for pupil learning.
Teaching, learning and assessment in schools.
QuelleLondon; New York: Routledge, Taylor & Francis Group (2018), viii, 155 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-138-68101-9; 978-1-138-68102-6; 978-1-315-56421-0
SchlagwörterLernstandserhebung; Schulpädagogik; Leistungsbeurteilung; Leistungsschwäche; Feedback; Lernberatung; Lerntheorie; Bewertung; Praxis; Theorie
AbstractFeedback is often considered to be one of the pivotal enablers of formative assessment. This key topic has received considerable attention within research literature and has been studied by a number of leading experts in the field. This book is positioned at the heart of these debates and offers a specific contribution to 'exploring' and 'exploiting' the learning gap which feedback seeks to shift. The book seeks to synthesise what we know about feedback and learning into more in-depth understandings of what influences both the structure of and changes to the learning gap. This research-informed but accessibly written enquiry is at the very heart of teaching, learning and assessment. It offers a timely contribution to understanding what works (and what doesn't) for whom and why. Split into three main parts, it covers: feedback for learning in theory, policy, and practice; conceptualising the "learning gap"; new futures for feedback. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: