Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStörtländer, Jan Christoph; Kullmann, Harry; Koch, Barbara; Köker, Anne; Pineker, Anna; Koch-Priewe, Barbara
TitelTeachers' planning considerations regarding students' learning activities.
An explorative study using the concepts of critical-constructive didactics as an analytical background.
QuelleAus: Hallitzky, Maria (Hrsg.); Rahkhochkine, Anatoli (Hrsg.); Koch-Priewe, Barbara (Hrsg.); Störtländer, Jan Christoph (Hrsg.); Trautmann, Matthias (Hrsg.): Vergleichende Didaktik und Curriculumforschung. Nationale und internationale Perspektiven. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2016) S. 77-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-7815-2120-6; 978-3-7815-2120-9
SchlagwörterBildungsforschung; Explorative Studie; Lehrer; Lehrerin; Schüler; Schülerin; Schüleraktivität; Lernaktivität; Allgemeine Didaktik; Didaktik; Kritisch-konstruktive Didaktik; Curriculum; Curriculumentwicklung; Unterrichtsplanung; Unterricht; Aufgabe
AbstractThis paper combines elements from three research domains: firstly, models of general didactics are taken into consideration. Secondly, research results on teachers' lesson planning are reviewed. Thirdly, the paper takes up research on students' activities and tasks. Thus, the explorative study covers the intersection of these three related fields. We decided to use the term 'student activities' instead of 'tasks' because we found that the common definitions of 'student tasks' did not correspond to what teachers were actually planning. For example, 'speaking in a choir' (see example in the text) is rather an activity than a task because it does not involve independent and autonomous thoughts or actions on behalf of the students within a specific situation.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: