Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGrommes, Patrick (Hrsg.); Hu, Adelheid (Hrsg.)
TitelPlurilingual education.
Policies - practices - language development.
QuelleAmsterdam [u.a.]: Benjamin (2014), VI, 260 S.Verfügbarkeit 
ReiheHamburg studies on linguistic diversity. 3
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-90-272-1416-4
SchlagwörterBildungspolitik; Schule; Schüler; Curriculum; Linguistik; Minderheitensprache; Spracherwerb; Sprachkompetenz; Sprachunterricht; Unterrichtssprache; Zweite Fremdsprache; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Bilingualismus; Lesefertigkeit; Muttersprache; Migrationshintergrund; Sprachpolitik; Unternehmen; Universität; Sprachpädagogik; Aufsatzsammlung; Australien; Deutschland; England; Europa; Frankreich; Israel; Katalonien; Luxemburg; Neukaledonien; Schweiz; Österreich
AbstractPlurilingual communication is common practice in most urban areas. Societal domains such as business and science nowadays see themselves as international, and plurilingual communication is the rule rather than the exception. But how do other players in critical domains of modern societies, and more specifically, in education react to this situation? This volume of the Hamburg Studies in Linguistic Diversity (HSLD) series explores this question along three major lines. One group of contributions sheds light on educational policies in Europe and beyond. A second group of contributions elucidates what interaction and communication practices develop in multilingual contexts. The focus is on school settings. Thirdly, [this book presents] articles that discuss the effects of plurilingual practices on language development. As a whole this volume shows how linguistic diversity shapes a central domain of our societies, namely education, and how it also impacts upon the development of the individuals interacting in this domain. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: