Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHattie, John; Wollenschläger, Mareike
TitelA conceptualization of feedback.
QuelleAus: Feedback und Rückmeldungen. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde, praktische Anwendungsfelder. Münster: Waxmann (2014) S. 135-149
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-3090-7
SchlagwörterBegriff; Pädagogische Psychologie; Feedback; Lernprozess; Funktion (Struktur); Klassifikation; Konzeption; Typologie; Wirkung
AbstractThere has been a variety of literature reviews [...], meta-analyses [...], syntheses of meta-analyses [...], and various models about the influence of feedback [...]. The typical finding is that feedback is among the most powerful influences in learning but it is also among the highest in the variability in effectiveness. The aim of this chapter is to build on this work and provide a multidimensional conceptualization of feedback that identifies various feedback types and their role in the learning process, as well as indicating when and how feedback can influence learning outcomes. First, a theoretical framework explaining the conditions as to what makes feedback effective in the learning process is outlined. Then, feedback types are described and finally allocated to the authors' theoretical framework, the visible learning and teaching model [...]. The multidimensional feedback conceptualization is based on empirical findings in the area of educational psychology; hence, feedback types and processes discussed in this chapter are embedded in the school context (i.e., teacher, students, etc.). Although not explicitly mentioned in each section, the multidimensional and dynamical model seems transferable to other learning contexts as well. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: