Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKruger, R. A.
TitelThe Significance of the Concepts "Elemental" and "Fundamental" in Didactic Theory and Practice.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 40 (2008) 2, S. 215-250Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBildungsbegriff; Bildungsziel; Bildungsgeschichte; Denkentwicklung; Kindesentwicklung; Lehrer; Lernerfahrung; Lerntheorie; Lehrmethode; Unterrichtserfolg; Südafrika (Staat)
AbstractThe "elemental" refers to the essentials of the contents that make them accessible to a child. The effects on a child of contents that are mastered are the "fundamental". In a fruitful didactic unlocking (presentation) it is possible for a child to achieve considerably more insight than merely an understanding of the learning content. The child (learner) gains insight into reality itself, and even into means of dealing with it. There is a path from the elemental to the fundamental that should always be kept in mind, and kept open by a teacher. The elemental has an unlocking function and facilitates presenting the contents to a child, but it is valid didactically only if it is transformed into a fundamental learning experience by a child/learner. The elemental-fundamental approach, if used appropriately, leads to effective teaching that culminates in genuine learning. This, in didactic terminology, is referred to as "categorical forming". Contents that have been mastered become part of a child's intellectual possession by means of which the becoming person can gradually cope with present and future life-world situations and the life challenges they encounter. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: